main_bg

Назад

CPM — що це?

Grey Hunter

Для оцінки вартості твоїх рекламних кампаній використовують різні інструменти, наприклад CPM або CPC. Вони допомагають аналізувати ефективність просування товарів і послуг на різних етапах воронки продажів. Сьогодні розповімо, що таке CPM, що показує параметр, як його правильно розрахувати і яким він має бути. Дізнайся, як підвищити показник і оптимізувати витрати на рекламу.

 

Що таке CPM: нюанси

Що таке CPM у рекламі? Під абревіатурою ховається термін Cost Per Millenium, що означає ціна за тисячу показів. Показують банери, оголошення або інші комерційні блоки кожній тисячі юзерів за фіксованою ціною. CRM необхідний, щоб визначити ефективність рекламної кампанії. Цей же термін використовується для позначення бізнес-моделі в партнерській моделі: тобі платять за кожну 1000 показів.

 

 

Нюанси CRM:

  1. Зараховується показ, користувачеві не потрібно клікати по банеру або іншому оголошенню. Це вигідніше порівняно з CPC — ціною за клік. Покази за CRM зарахуються в будь-якому разі.
  2. Рекламу побачить цільова аудиторія. У рекламних кабінетах Facebook або Google Awards вдається відсікти ЦА за пристроєм, з якого входять користувачі, їхнім віком, інтересами, поведінковими факторами. Твій бюджет не зіллється на незацікавлених юзерів.
  3. Витрата коштів за CPM залежить від активності ЦА: що вона вища, то витрата швидша.

Для реклами за CPM потрібен об'ємний бюджет: щоб досягти певного результату, доведеться змиритися з великими витратами.

Схема CPM підходить для різних ситуацій:

  1. Якщо тобі потрібно розповісти про продукт або послугу великій кількості користувачів.
  2. Якщо збираєшся показати акції, бонусну систему і програму лояльності.
  3. Якщо потрібно підвищити впізнаваність бренду.
  4. Якщо заплановано випуск і презентацію нових продуктів. Наприклад, удосконалили інноваційний препарат для лікування імпотенції, а знають тільки початковий варіант.

Зазвичай за такою схемою працюють великі компанії, які пропонують більше грошей.

 

Що показує CPM

Ціна за тисячу показів дає змогу оцінити ефективність рекламної кампанії: параметр визначає, наскільки сильно охоплена аудиторія. Це корисний інструмент, якщо потрібно запланувати й оптимізувати просування товарів і послуг.

CPM показує різницю за умовами рекламних майданчиків. Розмісти одне й те саме оголошення на різних ресурсах, вирахуй ціну за 1000 показів і вибери сайти, на яких контакт з аудиторією обходиться дешевше. Пограй зі ставками CPM і відрегулюй витрати бюджету.

Тільки одного CPM недостатньо, щоб визначити результат рекламної кампанії. Наприклад, для більшої інформативності знадобиться ще один параметр — CTR: кількість кліків за банером або іншим типом реклами в процентному співвідношенні до кількості показів. При запитанні, що вибрати CPM або CPC, наша відповідь — обирай і те й інше.

Разом із CTR CPM показує порожні покази: якщо обидва параметри знижуються. Терміново міняй рекламний майданчик або міняй креоси, підходи, зв'язки. Заодно ще раз перевір налаштування ЦА.

 

Як розрахувати CPM

Перед тим, як порахувати CPM, потрібно визначити вартість розміщення реклами та обсяг відвідування сайту або соцмережі. Наприклад, ціна за банер на тематичному ресурсі 2500 грн за розміщення на тиждень. За цей же період на сайті буває 8000 користувачів.

 

Формула CPM = ціна розміщення реклами / кількість переглядів х 1000 показів.

 

З нашого прикладу виходить: CPM = 2500/8000х1000 = 312,5. Тобто за 1000 показів іде по 312,5 грн.



 

Як рахується CPM, якщо ти знаєш тільки вартість розміщеної реклами і кількість переходів за нею? Припустимо, у Facebook твій бюджет становить 8000 грн. Минулого місяця зафіксовано 300 кліків по банеру, а CTR вийшов 4,2%. 

CTR розраховується за формулою: кількість кліків / на кількість переглядів х 100%. Виходить CTR = 4,2% = 300/кількість переглядів х 100%. 

З формули виходить, що кількість переглядів визначається як кількість кліків, поділена на CTR, помножена на 100%. 

Кількість переглядів = 300/4,2 х 100 = 7142. Звідси CPM = 8000/7142 х 1000 = 1120 грн.

Твоє завдання при роботі за CPM — збільшити кількість кліків з показів реклами. Шукай креативи, зв'язки, підходи, які максимально чіпляють аудиторію. При цьому постійно стеж за CPM і CTR.

Припустимо, ти купив трафік за 100 грн 1000, 10 грн за клік, а бюджет на рекламну кампанію 10 000 грн. За цю суму ти отримаєш 10 000/100х1000 = 100 000 показів. За мінімального бюджету ти отримаєш більше цільових переходів.

 

Яким має бути CPM

Кількість показів на тому чи іншому майданчику змінюється залежно від безлічі факторів. Тому чітких критеріїв, яким має бути CPM, немає. Поганий чи хороший параметр — залежить від твоєї спланованої рекламної кампанії. Для одного бюджету достатньо CPM, що дорівнює 1000, для іншого не вистачить і 10 000.

Завжди аналізуй CPM у статиці: перевіряй минулі параметри, порівнюй середні критерії. Якщо відвідуваність сайту збільшується, CPM знижується, і навпаки.

Здавалося б низька ціна за тисячу показів — завжди добре. Але на ділі виходить, що параметр вказує на зниження якості трафіку. 

 

Як підвищити CPM

На ціну за 1000 показів реклами впливає безліч факторів. Іноді вони від тебе не залежать, але на деякі ти можеш впливати:

  1. ГЕО. У деяких країнах CPM буде завжди вищим, наприклад, Бразилія поступається Європі за цими показниками.
  2. Таргетинг. Вищі показники CPM у оголошень, які налаштовані на точні сегменти ЦА.
  3. Тип ресурсу. На тематичних сайтах CPM вищий, ніж на загальнопрофільних.
  4. Формат оголошення. Банери на всю сторінку помітніші, а значить будуть переглянуті з більшою ймовірністю, але тут не забувай про банерну сліпоту: можливо, юзери і не перейдуть по ньому. Короткі відеоролики, GIF переглядають активно.
  5. Високі показники трафіку. За якісний трафік рекли платять охочіше і більше.
  6. Обсяг рекламних блоків. Якщо сайт рясніє банерами, тизерками та іншими форматами реклами, CPM знижується.
  7. Сезонність продуктів, що просуваються. Якщо брати товарку, то «літні» товари показують менший CPM взимку і навпаки.

Тобто, якщо потрібно підвищити CPM, вибери інший майданчик, формат і підхід до реклами.

Як підвищити або як знизити CPM:

  1. Змінюй таргетинг. Для зниження ціни за 1000 переглядів, розширюй налаштування після ретельного аналізу ЦА. А/В тестування допоможе визначити групу користувачів, які покажуть найкращий результат взаємодії.
  2. Змінюй майданчики і формат реклами, оффери. Протестуй кожен оффер і крео на різних майданчиках, обери ті, які показують найкращі результати.
  3. Правильно обирай час запуску рекламної кампанії. Тут потрібно підглянути за конкурентами: просто обирай періоди, коли інші бренди не показують рекламу. Краще вибрати час до запуску їхніх кампаній, а потім у ті моменти, коли реклама конкурентів не показується.
  4. Працюй над якістю креосів, шукай результативні підходи і зв'язки. Це якщо потрібно знизити CPM і підвищити охоплення оголошень.
  5. Розмісти в одному блоці реклами кілька кодів рекламних мереж. Так можна збільшити CPM усього рекламного блоку, а не певної сітки.

Запускай кампанії регулярно, обов'язково відстежуй статистику, перевіряй відхилення CPM, а в разі потреби коригуй тактику.

Що таке cpm у маркетингу, ти дізнався. Ціна 1000 показів одного блоку реклами знадобиться тобі при оцінці ефективності кампанії. Якщо ти вмієш розраховувати CPM, то зможеш регулярно перевіряти результати обраної маркетингової стратегії. За грамотного підходу ти будеш знижувати і підвищувати CPM для отримання більшого прибутку та оптимізації бюджету.

 

GreyHunter
GreyHunter

20 лютого 2024 року